Zofia Nowakowska, Edyta Krzemień, Janek Traczyk, Damian Aleksander, Jarek Oberbek

Zofia Nowakowska

Na deskach teatralnych zadebiutowała w 2004 roku rolą Juli w musicalu „Romeo i Julia“ Janusza Józefowicza i Janusza Stokłosy. W latach 2004 – 2010 współpracowała z teatrem Studio Buffo w Warszawie. Brala udział w takich spektaklach jak „Ukochany kraj“, „Tyle miłości“, „Wieczór Włoski“, „Wieczór francuski“, „Wieczór Rosyjski“, czy „Hity Buffo“.  Grala także główną rolę w musicalu „Metro“. W roku 2006 zagrała rolę młodej Marii Antoniny w operze Ça Ira, autorstwa basisty i lidera  zespołu Pink Floyd – Rogera Watersa. Od 2014 roku współpracuję z Teatrem Muzycznym Roma w Warszawie, gdzie zagrała w spektaklu „Alemusicale” , „Mamma Mia“ (Sophie), „Piloci” (Nina) oraz „Aida” (Amneris). Aktualnie wciela się w rolę Jenny w musicalu „Waitress”.  Współprcuję też ze studiami dubbingowymi. W dorobku ma min. rolę w polskiej wersji filmu Walta Disneya pt. „Zaczarowana”, w którym zaśpiewała partie wokalne głównej postaci – Księżniczki Giselle. Jej głos można też usłyszeć w filmie „Muppety“ (piosenki Mary), „Król lew” (Nala) oraz w serialu „Elena z Avaloru” gdzie dubbinguje postać tytułowej księżniczki Eleny. Od 2007 roku współpracuję w charakterze solistki z Piotrem Rubikiem z którym nagrała min takie płyty jak „Habitat“, „Rubik One“, „Santo Subito – cantobiografia Jana Pawła II“ oraz „Opisanie Świata“. W 2017 roku znalazła się wśród 4 finalistów siódmej edycji programu telewizji Polsat „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”.

 

Edyta Krzemień

Ukończyła z wyróżnieniem Wydziału Wokalno – Aktorskiego Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie. Debiutowała rolą Christine Daae w musicalu „Upiór w Operze” w Teatrze Muzycznym Roma. Od kilka lat gra te rolę ponownie na deskach Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Oprócz tego wcieliła się w postać Fantyny w musicalu „Les Miserables” (złota płyta) w TM Roma, Joanny w thrillerze „Sweeney Todd” w Teatrze Rozrywki w Chorzowie, Kali w musicalu „Tarzan” w Gliwickim Teatrze Muzycznym, Emmy w „Jekyll i Hyde” (CD) w Teatrze Muzycznym w Poznaniu, Siostry Marii Robert w „Zakonnicy w
przebraniu” w Teatrze Muzycznym w Poznaniu, Molly w musicalu „Ghost” w Teatrze Muzycznym im. D. Baduszkowej w Gdyni, oraz zagrała w monodramie muzycznym „Opowieści Zimowe” (CD) w Teatrze Muzycznym w Poznaniu. W Teatrze Muzycznym w Łodzi wciela się w role Ellen w musicalu „Miss Saigon”. Śpiewa w widowisku musicalowym Teatru Roma „Ale Musicale” wykonując główne partie z takich musicali jak: „Mała Syrenka”, „Love Never Dies”, „Jekyll i Hyde”, „Les Miserables”, „Koty”, „Aladyn” , „Upiór w Operze”. W musicalu „Piloci” w Teatrze Roma wcieliła się w rolę Niny (złota płyta).
Współpracuje z Teatrem Pieśni Kozła w charakterze wokalistki – aktorki w spektaklu „Apocrypha” w roli White Spirit.
Współpracuje ze Zbigniewem Preisnerem, nagrała utwory na płytę „W poszukiwaniu dróg.
Nowe i stare kolędy” (platynowa płyta). Z utworami i pod batutą kompozytora wystąpiła w megaron Concert Hall w Atenach a takżę na festiwalu „Klara Music Festival” w Brukseli oraz „Haifa Film
Festival” wykonując utwory z filmów Krzysztofa Kieślowskiego. Zaśpiewała w spektaklu Z.Preisnera i E.Lipskiej „2016 Dokąd?” w NFM we Wrocławiu (DVD). Zaśpiewała na 29. Gali wręczenia Europejskich Nagród Filmowych, a także na koncercie z Tauron Arena z okazji 40 – lecia pracy artystycznej Zbigniewa Preisnera. Współpracuje z Emirackim kompozytorem Ihabem Darwishem. Nagrała partię solowe do utworu kompozytora na otwarcie największych na świecie pokazów fontann „The Palm Fountain” w Dubaju. Śpiewa na jego najnowszej płycie „Hekayat – Symphonic Tales”.
Koncertuje w Filharmoniach w całej Polsce repertuarem musicalowym w koncercie „Musicale, Musicale” pod batutą dyr. S. Chrzanowskiego a także z repertuarem filmowym (muzyka m.in. Wojciecha Kilara, Krzysztofa Komedy, Krzesimira Dębskiego, Zbigniewa Preisnera a także
Hanza Zimmera czy Jamesa Hornera).
W 2015 roku dostała się do bazy wokalistów „Cirque du Soleil” a w 2020 roku dostała angaż w nowej produkcji CDS „Under The Same Sky” którego premiera planowana na 2023 rok.
Dubbinguje, jest m.in. nowym głosem Królewny Śnieżki w najstarszej bajce Walta Disneya „Królewna Śnieżka i Siedmiu Krasnoludków”. Współpracuje z SDI Media w zespole dubbingowym,
w charakterze wokalistki w takich filmach jak
m.in. „ Kraina Lodu 2”, „Aladyn”, „Ralph Demolka w internecie”, „Mary Poppins”, „Kraina Lodu: Przygody Olafa”, „Piękna i Bestia”, „Kopciuszek”, „Kubuś Puchatek i Przyjaciele”.
W 2020 roku rozpoczęła kurs nauczyciela śpiewu MVT – Modern Vocal Trainging.
Od lat szkoli swój głos i zamiłowania do różnych gatunków muzycznych podczas warsztatów wokalnych „European Vocal Camp” pod okiem mistrzów takich jak Andres Martorell, Magdalena Navarrete, Monique Thomas, Richard Halton czy Irene Shams. Uczestniczyła w zajęciach z
m.in. Musical Theatre, World Music, Flamenco, Jazz, czy Afro – Cuban Harmonies.

 

Janek Traczyk


Urodzony w 1985 roku w Warszawie. Wokalista i kompozytor. Ukończył Zespół Państwowych Szkół Muzycznych II st. im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie piosenki oraz Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Kompozycji. Jako dziecko debiutował w głównej roli w operze dziecięcej „Pan Marimba” w Teatrze Wielkim w Warszawie. W latach 2011–2017 śpiewał w teatrze Studio Buffo, gdzie wcielał się m.in. w rolę Jana, głównego bohatera musicalu „Metro”. Od 2016 roku występuje w Teatrze Muzycznym im. Danuty Baduszkowej w Gdyni jako Gringoire – jedna z głównych postaci musicalu „Notre Dame de Paris”. Jest laureatem wielu konkursów wokalnych i kompozytorskich (piosenki), m.in. Festiwalu Piosenki Retro im. Mieczysława Fogga i konkursu na autorską piosenkę „Pierwszy krok” na portalu Łowimy Talenty. Znany jest również z telewizyjnych programów muzycznych takich jak „Szansa na Sukces”, „The Voice of Poland 2” i „Must Be The Music”. Wiosną 2017 roku rozpoczął nagrywanie swojej pierwszej autorskiej płyty. Pod koniec 2020 roku ukazała się jego debiutancka płyta „Nadal jestem”.

 

Damian Aleksander

Aktor teatralny, telewizyjny i dubbingowy, reżyser.

Wykładowca akademicki. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Poznaniu na wydziale wokalno-aktorskim. Absolwent Państwowego Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej przy Teatrze Muzycznym w Gdyni. Finalista XIX Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (1998).Od 2000 r. związany  z Teatrem Muzycznym „Roma” w Warszawie, gdzie zagrał główne role w takich musicalowych hitach, jak: Miss Saigon, Grease, Pięciu Braci Moe, Koty, Les Miserables czy Upiór w operze (576 spektakli) z którego płyta pokryła się potrójną Platyną. Artysta współpracuje min. z takimi instytucjami, jak: Opera i Filharmonia Podlaska w Białymstoku( Doktor Żywago jako Mecenas Komarowski, Upiór w Operze jako Upiór-(200 spektakli),Teatr Muzyczny w Poznaniu (główne role w Jekyll&Hyde, Nine i Rodzinie Addamsów), Teatr Syrena (główne role w  Rodzinie Addamsów, Next to Normal,  Rock of Ages), Opera Nova (Sunset Boulevard).Wziął udział w blisko 150 koncertach musicalowych granych z towarzyszeniem polskich filharmonii pod batutą dyrektora Filharmonii Zabrzańskiej S. Chrzanowskiego. Można go zobaczyć w rodzimych serialach (m.in. Zostać Miss, Kryminalni, Hotel 52, Klan, Barwy szczęścia itd.), a także w filmie Toilet out of Order M. Bilskiego. Ponadto zrealizował polską wersję serialu popularno-naukowego Test Case dla Discovery Channel. Propagator amerykańskiej metody Treningu Zastępowania Agresji (ART) w pracy z trudną młodzieżą. Studiował psychoterapię wg metody terapeutycznej A. Midella. Był felietonistą w magazynach Live and Travel i Łodź U Fly?. Autor „Lapidariow podrożnych” tomiku aforyzmów i zdjęć z podróży po Indiach i Nepalu. Razem z Magdaleną Miśką-Jackowską na antenie RMF Classic współtworzył przez dwa sezony program o tematyce musicalowej ” Z musicalem pod rękę”. Od 2012 r. współpracuje z Operą i Filharmonią Podlaską, gdzie w premierowym spektaklu tej instytucji, musicalu Korczak Ch. Williamsa, wcielał się w postać samego Janusza Korczaka. Tam też pojawił się w rolach Upiora z opery oraz Lejzora Wolfa w musicalach Upior w operze A. Lloyda Webbera i Skrzypek na dachu J. Bocka. Wystąpił i wyreżyserował cztery produkcje: organizowane przez OiFP Gale Sylwestrowe jak i świąteczne Koncerty Kolęd i Pastorałek „Bóg się rodzi” w Kościele Katedralnym św. Michała Archanioła w Łomży ( reżyseria tv). Jest pomysłodawcą i współrealizatorem wraz z OiFP widowiska muzycznego „Tribute to Musical-LIVE” Damian Aleksander i jego goście (Małgorzata Walewska, Kayah, Joanna Kołaczkowska-Kabaret Hrabi, Edyta Krzemień), którego zapis audio ukazał się na płycie w 2019 roku. 

 

Jarek Oberbek

Jarek Oberbek – aktor teatralny i telewizyjny, wokalista. Absolwent brytyjskiego London College of Music na wydziale aktorstwa teatru muzycznego (ukończył studia z wyróżnieniem pod kierunkiem Williama Lestera). W ramach dyplomu zagrał tytułową rolę w musicalu „Dracula” (muz. i libretto Alex Loveless, reż. David Henson). W 2015 roku otrzymał prestiżową nagrodę Griffith’s Prize, przyznawaną za wybitną interpretację słowa śpiewanego. Pierwsze kroki w zawodzie stawiał w Studiu Accantus i Teatrze Rampa w Warszawie, gdzie wystąpił w musicalach: “W Cieniu”, “Zaczarowani”, “Opowieść Wigilijna”, Świat Bastiana” i “Obcy”. Obecnie mieszka w Krakowie. W 2018 roku zagrał tytułową rolę w operze „Eugeniusz Oniegin” Piotra Czajkowskiego w reżyserii Błażeja Peszka. Od kilku lat jest związany z Teatrem Groteska w Krakowie, gdzie można go zobaczyć w spektaklach muzycznych „Pchła Szachrajka” w reżyserii Anny Seniuk, „Piękna i Bestia” w reż. Jerzego Jana Połońskiego i „Dzikie Łabędzie” w reż. Jerzego Bielunasa. Koncertuje w filharmoniach w całym kraju, a także prowadzi kanał w serwisie YouTube o nazwie „Podróż Musicalowa”, którego misją jest propagowanie musicalu w Polsce. W 2020 roku został laureatem stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Odnajduje się w repertuarze rozrywkowym, klasycznym i musicalowym. Fascynuje się językiem angielskim, uwielbia podróżować i gotować.

Skip to content